Audi to niemiecka marka samochodów, która od lat projektuje i produkuje samochody z wykorzystaniem różnych technologii w celu spełnienia wymagań emisyjnych. Audi stosuje różne rodzaje katalizatorów, w zależności od modelu i daty produkcji.
W nowszych modelach Audi stosowane są przede wszystkim katalizatory trójfazowe, które są bardziej skuteczne w redukcji emisji zanieczyszczeń. Katalizatory te składają się z rdzenia ceramicznego pokrytego warstwą platyny lub palladu, a także warstwy tlenków metali przejściowych, takich jak cer czy tytan. Dzięki temu katalizator trójfazowy jest w stanie redukować emisję tlenków azotu, węglowodorów i tlenków węgla.
W nowszych modelach Audi stosowane są również katalizatory SCR (Selective Catalytic Reduction), które pozwalają na jeszcze lepszą redukcję tlenków azotu. Katalizatory SCR wykorzystują dodatkowy zbiornik z płynem SCR (AdBlue), który jest wtryskiwany do przewodu wydechowego, a następnie reaguje z tlenkami azotu i przekształca je w nieszkodliwe azot i wodę.
Audi stosuje także katalizatory cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) w swoich samochodach z silnikiem Diesla. Katalizator DPF redukuje emisję cząstek stałych, które są niebezpieczne dla zdrowia i środowiska, poprzez filtrację i utlenianie tych cząstek.
Wszystkie katalizatory stosowane w samochodach Audi spełniają najwyższe normy emisji spalin, takie jak Euro 6, i zapewniają wysoką skuteczność w redukcji emisji zanieczyszczeń.